KADA KOD UROLOGA?

Bolesti urinarnog trakta vrlo su česte.Svako sa poremećajem mokrenja,bolovima u donjem delu trbuha,promenama u mokraći treba da potraže pomoć urologa. Muškarci iznad 45 godina, bez obzira na simptome, trebalo bi jednom godišnje da urade preventivni urološki pregled.

Da nije mudro odlagati odlazak lekaru
najčešće se shvati kada se jave neki
neprijatni simptomi.
Ne treba čekati bol da bi se posetio urolog.

Najčešće poteškoće zbog kojih se većina muškaraca
obraća za pomoć urologu su:

Akutna i hronična upala prostate

Upala prostate pogađa muškarce svih starosnih grupa ali je češća kod muškaraca oko 50 godina starosti. U zavisnosti od uzroka upala se može javiti postepeno ili iznenada Simptomi upale prostate nisu specifični isključivo za ovu bolest genitourinarnog sistema. Simptoma ponekad uopšte i nema a ponekad su nagli i izraženi. Više je potencijalnih uzroka upale prostate,a nekad je i više faktora uključeno u nastanak upale.Najčešći uzroci su:bakterijska infekcija, neuromišićne i mehaničke povrede kao i autoimuna bolest.

Upale urinarnog trakta

Upale urinarnog trakta vrlo su česte i podjednako pogadaju i muškarce i žene.Najčešći uzročnici su bakterije E.Coli i Enterokok. Mogu zahvatiti gornji urinarni trakt bubrege i uretere ili donji bešiku, uretru, prostatu i testise kod muškaraca. Najčešće su upale mokraćne bešike koju karakterišu učestalo, otežano i bolno mokrenje,žene su podložnije ovoj upali zbog svoje anatomije. Kod oba pola upala mokraćnih kanala mogu izazvati i polno prenosive bolesti kao što su: Chlamidia, Mycolpasma | Ureaplasma.